CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pagina's

maandag 23 november 2009

Een kijkje achter de schermen.

Hallo allemaal,

Soms krijg ik wel eens de vraag hoe mijn dag er nu uit ziet hier op de boerderij en natuurlijk met Annette's Creafarm. Dus nu eens een verhaal van een maandag uit mijn leven.

Om 7.30uur sta ik op, kleed mij aan en ga naar de stal om de kalfjes te voeren. Na de kalfjes zijn de honden en de katten aan de beurt en dan haal ik de krant uit de brievenbus die dus bij de weg staat. Dan mijn ochtend ritueel als diabeet. Handen wassen, bloedglucose meten. Was vanmorgen 6,3 super dus. Dan insuline klaar leggen met alle naalden voor de hele dag. Mijn pc aanzetten en de eerste 60 berichten komen dan vaak al binnen. Vast wat beantwoorden en dan tafel dekken en tegen 8.45uur komt Henk binnen. Samen eten en dan even de morgen doorspreken. Wat ga jij doen of wie heeft de auto nodig? Om 9.30uur ruim ik de tafel af en ruim de vaatwasser in, ga stofzuigen en zet de wasmachine aan. Om 10.00uur komt Henk binnen voor de koffie. Soms drinken wij met z'n tweeën koffie, maar vaak komt er wel iemand aanwaaien. Vanmorgen eens niet. Om 10.30uur gaat Henk weer naar de stal. Ik haal de wasmachine leeg en zet de volgende aan. De droogtommel vul ik ook even. Dan weer even mijn mail ophalen en dan ga ik beginnen met de bestellingen die het weekend zijn geplaatst. Deze keer weer vele Copics. Alles is ingepakt en ik ga in Creafarm verder met uitzoeken en opruimen. Tegen 12.00uur ga ik naar het huis en zet de stampot boerenkool op. Om 12.30 uur is Henk meestal binnen. Om 13.15uur ruim ik de tafel weer af en geef de katten wat te eten de kleinste kalfjes krijgen wat water. Ik haal mijn mail weer op en beantwoordt wat ik gelijk weet. De was is droog, dus opvouwen en in de kast. De wasmachine leeg halen en dat in de droogtrommel. De volgende wasmachine zet ik aan. Tussendoor heb ik nog aardig wat telefoontjes gehad vandaag, dus dan doe je weer even niks. Mijn mail weer ophalen en met de nieuwe bestellingen die net binnen zijn gekomen gelijk naar Creafarm om ze bij elkaar te zoeken. Terwijl ik daar ben hoor ik geluiden op de stal. Tja, even helpen want Henk deed vandaag de laatste pinken op stal en liepen dus los op de voergang. Die weer opgedreven en dan weer verder in Creafarm. Momenteel ben ik alle artikelen aan het uitzoeken die ik in de super uitverkoop ga zetten. Dus alles één voor één op foto zetten, deze bewerken op de pc en plaatsen op de webwinkel. Yes, geen verbinding. Straks maar weer proberen. De bestellingen die volledig zijn pak ik in en kijk nog even of iedereen betaald heeft. Die betaald is kan straks mee naar het postkantoor. Weer even tijd om mijn mail te halen, want ik heb weer verbinding. Ook maak ik een begin voor de uitverkoop artikelen. Maak nog even een nieuwsbrief en stuur hem naar alle leden. Ondertussen ontvang ik ook van mijn designers ook nog foto's van hun kaarten. Super mooi weer. Ik bewerk ze met mijn foto programma en zet ze op de website. Ondertussen komt Henk binnen voor thee. Het is inmiddels 16.00uur en na de thee breng ik de pakketten naar het postkantoor. Als ik thuis ben haal ik weer mijn mail op en kijk mijn vaste serie. As the World Turns met een manderijn. Ja, ik moet ook aan mijn vit. C denken. ;-)
Om 18.00uur breng ik Henk een kopje koffie en ga zelf de kalfjes weer voeren. Na het voeren nog even verder met de was en mijn mail ophalen.
Dan nog even op mijn Blog kijken en dan dus dit schrijven. Om 19.30uur komt Henk weer binnen en dan gaan wij brood eten. Om 20.00uur moet ik bij Vaartjes zijn, want ik moet de punten bij houden bij een buurtcompetitie. Ik zit tenslotte in het bestuur en dan hoort dit bij één van je taken. Als ik thuis kom zal ik dus verder gaan met dit verhaal. Dus tot straks.

Groeten van Annette

12 opmerkingen :

Unknown zei

Volgens mij verveel jij je geen moment.

Unknown zei

Leuk om zo een dagverslag van jou te lezen
Je dag zit behoorlijk vol hoor ....
Lastig als je geen verbinding hebt want dan kan je even met je pc weinig he

Het woord "vervelen" ken jij dus ook niet :-)
Succes ...leuk dat je webwinkel goedd loopt
Die copicmarkers zijn wel ideaal maar ik heb Derwent potloden ....en daar gaat t ook prima mee...alles wordt een beetje kostbaar he
Nog een fijne avond en morgen een fijne dinsdag
Groeten Sophia

m@deliefjuh zei

hahaha nou duidelijker als dit kunnen we het niet krijgen :) :) (LOL)

groetjes martine

Bea van Ette zei

Hallo Annette,

Wanneer haal je adem? Jeetje, wat een druk leven!!

Groetjes, Bea

Annette zei

Hoi Sophia,

Zo hebben jullie een idee wat ik allemaal uitspook hier. ;-) Terwijl dit voor mij eigenlijk een rustige maandag is. Maar inderdaad ik verveel mij nooit. Ik heb aan 24uur op een dag eerder niet genoeg.
Ik ben ook begonnen met de Derwent potloden, maar ben toch overgestapt nu.
Bedankt voor je reactie.

Groetjes van Annette

Annette zei

Nee, inderdaad Ilonka geen seconde van de dag.

Groeten van Annette

Annette zei

Tussen de bedrijven door, zeg maar Bea. ;-)
Groetjes van Annette

Annette zei

Ik hoop het, Martine.

Groetjes van Annette

Annemarie zei

Ik had niet verwacht dat jij het rustig zou hebben, maar dit klinkt nog drukker dan ik had verwacht.
Als je het maar naar je zin hebt!
Ik lees altijd erg graag je stukjes en ik was inderdaad ook nieuwsgierig ;)
Groetjes,

Annette zei

Hoi Annemarie,

Dit was eigenlijk een rustige maandag voor mij. Meestal heb ik het nog drukker. Ik zal het nog wel eens doen als het echt een drukke dag is voor mij. Dan werk ik namelijk echt op tijd, want anders lukt het echt niet om alles te doen wat ik die dag moet doen.

Groetjes van Annette

Jolara zei

wat super leuk om te lezen hoe je dag er uit ziet ! GJoyce

Korrie zei

Hallo Annette
Wat een verhaal, je bent de gehele dag wel in de weer als boerin en als creatief bijtje.
Ik geniet altijd van je blog en je verhalen en mooie creatie's.
Zo'n verhaal op mijn blog zetten lukt mij niet hoor, ik ben ook wel een bezig bijtje maar dan met andere dingen, en helaas laat mijn lichaam mij ook wel eens in de steek.
We zien elkaar weer snel.
Hartelijke groeten van Korrie

Related Posts with Thumbnails