CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pagina's

woensdag 21 april 2010

Weer wat gemaakt.



















Hallo allemaal,

Vandaag was het weer een drukke dag en toch wel vermoeiend na zo'n korte nacht. Teneerste wil ik jullie allemaal bedanken voor de leuke reactie's die ik gekregen heb om mijn verhaal van de lammetjes. Altijd leuk om te lezen. Met het kleinste lammetje gaat het goed. Regelmatig drukken wij hem onder moeders, zodat hij kan drinken. Een schaap heeft namelijk 2 spenen en de 2 sterkste lammetjes kunnen zich die 2 spenen toe eigenen, zodat nummer 3 alleen kan toekijken. Meestal is het dus dat nr. 3 wordt verstoten en dus aan de fles moet. Maar de eerste melk, de biest, is erg belangrijk omdat daar de meeste voedingsstoffen inzitten. Vandaar dat Henk en ik hem af en toe onder aan moeders uier leggen om te kunnen drinken. Nu is het alleen toe zien dat hij toch genoeg krijgt en dus niet gaat uitdrogen. Dan moet ik de fles weer uit de kast halen en lammeren kunstmelk kopen. Wordt hij wel verstoten dan moet hij om de 4 uur een flesje kunstmelk hebben en dit dag en nacht. Net als het lam die vorig jaar nr. 3 was en verstoten was door moeders. Maar goed duimen dat dat niet nodig is, want hoe leuk het ook is is het een hele dagtaak op zich. Dit is meestal mijn werk, maar als ik workshops of demo's heb dan moet iemand anders dit van mij overnemen en Henk heeft hier dan ook niet altijd tijd voor als hij op het land aan het werk is. Vorig jaar heeft ons buurmeisje geholpen en een andere buurvrouw.
Dus vandaag regelmatig op de stal kijken bij moeder schaap en haar kinderen.
Vanavond is Korrie weer geweest. Wij hebben weer lekker bij gekletst en ook nog wat gemaakt. Namelijk voor de moederdag uitdaging van Jolanda. Ik heb bovenstaand doosje gemaakt met het papier van JEJE. Hier ga ik zaterdag heen om een workshop te geven met de Cricut. Korrie heeft ook een achtergrond van Jolanda ingekleurd en tenslotte dit kaartje gemaakt. De vorm van de kaart heb ik voor haar gesneden met mijn Gypsy. Ook de rand om het venster heen heb ik eerst ontworpen op de Gypsy en toen uitgesneden met de Cricut uit cardstock. Hebben jullie de Digi stamp al bij Jolanda aangevraagd? Kan nog hoor!

Groeten van Annette

2 opmerkingen :

m@deliefjuh zei

leuk geworden! ik ben er nu mee bezig :D

Christa zei

pfff heftig hoor het boerderij leven, ik ben blij dat ik nu snachts kan doorslapen met mn zoontje hhiihi,ik zit ook in de zorg maar nachtdiensten zijn niks voor mij, mn ogen vallen dicht , ik heb respect voor jullie hoor ,en het zijn schatjes.
dat doosje heel mooi en dat mooie rode glitterpapier superrr groetjes christa

Related Posts with Thumbnails