CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pagina's

zaterdag 30 juni 2012

Creatief zijn op een andere manier



Hallo allemaal,


Vandaag ben ik naar Zwolle geweest waar de NRM was. Dit is een Nationale Rundvee Manifestatie met een vakbeurs. Voor de IJsselhallen stond deze koe die bestond uit allemaal ballonnen. Super mooi gemaakt en wat moet dat een werk geweest zijn. Dit is echt creatief zijn op een andere manier dan wij gewend zijn. Hieronder een stukje dat op de website van de NRM stond.



Grootste koe ter wereld in Zwolle
Op 29 en 30 juni zal in Zwolle de grootste koe ter wereld te bewonderen zijn. Tijdens de Nationale Rundvee Manifestatie (NRM) bewaakt een zwartbonte koe van tien meter hoog en veertien meter breed, compleet met alle details, de entree van de IJsselhallen.
De oer-Hollandse koe dient als ‘eyecatcher’ voor het koeienevenement en wordt vervaardigd uit tienduizenden ballonnen. De sculptuur wordt vervaardigd door een team van ballonartiesten uit binnen- en buitenland, onder leiding van de internationaal gerenommeerde ballondesigner Guido Verhoef. Ook studenten van de agrarische opleiding van het AOC dragen hun steentje bij tijdens de opbouw. Na weken van voorbereiding en design-werk zal er met meer dan 30.000 ballonnen in de dagen voorafgaand aan de NRM een tien meter hoge ballonsculptuur worden gebouwd om het publiek tijdens de NRM 2012 te verwelkomen. Voor kinderen en jongeren tot en met 20 jaar is de toegang aan de NRM gratis.
 

Op zo'n beurs zie je vele bekenden, niet alleen boeren uit onze buurt, maar ook verschillende boeren van boer zoekt vrouw. Super leuk om te zien natuurlijk. Ik ben alleen gegaan, want Henk wilde naar de TT en Floris had het druk op de boerderij. Haha, nou dan ga ik toch alleen. Geen punt hoor. Ik heb mij prima vermaakt. Ook in deze "wereld" ken ik genoeg vertegenwoordigers van bedrijven etc. Bij de één krijg je koffie, de volgende stand een bekertje yoghurt of boerenijs. Sommige stands hadden een spel of prijsvraag. Ik heb bijvoorbeeld een emmer met daarop "De Boerin" ontvangen. Na het doen van een spel. Zo leuk. Ook een koeien sleutelhanger en vele folders, pennen, blocnote en andere dingen heb ik ontvangen. Voor de mannen heb ik maar een T-shirt gekocht met daarop een trekker. Wel een trekker van een goed merk, want anders doen ze hem niet eens aan. Haha.
Sommige jongen boeren waren misschien ook wel op zoek, omdat ik alleen liep heb ik van vele jonge mannen een "hoi", een glimlach of een knipoog gehad. Moest zo lachen. Het is dat ik getrouwd ben, maar er liepen er hele leuke tussen. Haha.
Nu ben ik weer thuis op onze eigen boerderij, maar mijn eigen boer is er nog niet. Zal wel niet zo lang meer duren, want de koeien moeten natuurlijk wel gemolken worden vanavond. Wij hebben tenslotte geen melkrobot, dat zijn de mannen zelf. Haha.

Groeten van Annette


2 opmerkingen :

carla zei

Annette zo te horen heb je en reuze gezellige dag gehad en je hebt er echt van genoten.
Knap gedaan die koe van al die ballonnen. Wat een creativiteit, daar is een kaartje maken niks tegen.
Vandaag nog lekker nagenieten?
Een fijne zondag.
Groetjes,
Boerinnetje Carla uit België

Wil zei

Dat klinkt als een heel gezellige dag Annette. Toen ik die grote koe zag, moest ik eerst aan lego denken. Maar toen jij zei dat het ballonnen waren, moest ik wel even knipperen.. daar zit zeker heel wat werk en lucht in hehe

groetjes, Wil

Related Posts with Thumbnails