CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pagina's

zaterdag 24 maart 2012

Mijn andere hobby


Hallo allemaal,

Even jullie weer op de hoogte brengen wat ik hier weer uitspook. Haha.
Iedereen is dagelijks met voedsel bezig, want iedereen moet immers eten. Nu ben ik opgegroeid in een familie waar koken erg centraal stond en de vrouwen uren konden koken al is het eten daarna soms binnen 20 min. naar binnen gewerkt. Nu ik diabeet ben is voeding helemaal belangrijk geworden, want ik moet mijn insuline aanpassen aan de koolhydraten die ik per maaktijd naar binnen krijg. Ik ben dan ook gek op alles wat met koken te maken heeft, zo ook al die kookprogramma's op tv. Als ik niet aan het knutselen ben, dan ben ik bezig met het schrijven van mijn eigen kookboek.  Vooral de recepten van mijn oma en moeder komen daar in. Zij waren van Indische afkomst en konden heerlijk koken. Mijn oom, de broer van mijn moeder, heeft zelfs een toko gehad en maakte zoveel lekkers volgens die oude familie recepten. Nu de beide vrouwen niet meer leven wil ik dit toch gaan vastleggen. Zoals jullie wel weten krijgen wij hier heel veel mensen over de vloer op onze boerderij en dan blijven ze meestal warm eten. Al ben ik soms dagen bezig met het maken van een rijst tafel. Ik kan genieten als ik mensen lekker zie eten of als zij voor de tweede of zelfs derde keer opscheppen. Dit is toch eer van je werk. Ook mag ik graag dingen uitproberen, maar vooral zelf verzinnen. Helaas is Henk een echte boer, want wat een boer niet kent, vreet hij niet. Haha, maar gelukkig wil hij het wel proberen als Floris en ik er mee eens zijn dat het best wel lekker is. Ik heb nu smulweb ontdekt, wat een leuke site is om recepten te delen met elkaar. Ja, ook ik zit weleens met de vraag "wat moeten wij vandaag nou weer eens eten?" Ik heb er nu enkele recepten van mij er opgezet, waar ik al vaak te vraag van krijg hoe ik het nu precies heb gemaakt. Dat kun je dus nu daar lezen. Als je een gsm hebt die Android heeft dan kan je hem daar ook op ontvangen. Erg makkelijk als je iets wilt maken bij het koken of als je de boodschappen er nog voor moet halen. Alles staat dan op je mobiel.
Bovenstaande foto is van een rauwkost schotel en onderstaande foto is een witlof ovenschotel. Mijn recepten zijn te vinden onder de naam "AnnetteHetebrij". Fijn weekend verder.

Groeten van Annette


2 opmerkingen :

elly zei

oooooooooooooooooo ik krijg nu al trek
wat ziet dat er heerlijk uit
ik ga zeker even neuzen bij je
groetjes elly

GerJanne zei

Nog een leuk blog:

www.ohmyfoodness.nl

Groetjes, GerJanne

Related Posts with Thumbnails