CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pagina's

dinsdag 29 december 2009

Een band die je kan hebben met een dier.



Hallo allemaal,

Bea had op haar Blog geschreven dat zij haar kat heeft moeten in laten slapen. Natuurlijk als dierenvriend heb ik hier ook op gereageerd. Dan sta je zelf ook weer even stil bij al je dieren. Zoals jullie weten hebben wij een melkveehouderij. Wij hebben de honden Zimba en Boris. Op de foto kunnen jullie ze samen zien de 2 half broertjes. Dit was wel in 2006 hoor, maar deze foto blijft mooi. Waar Zimba loopt, loopt Boris ook. Ze liggen vaak bij elkaar in de tuin of in hun manden. Ook hebben wij hier zo'n 14 katten lopen. Op een boederij kan je nooit genoeg hebben, want er sneuvelen hier nog wel eens wat. Komen onder de trekker of een auto, vallen in een gierput etc. Erg genoeg allemaal. Ik ben altijd erg gehecht aan mijn katten, honden en kalfjes. Iedere kat heeft hier zijn eigen verhaal. Ook vang ik regelmatig een kat op die weer ergens is gedumpt, vooral in de zomer rond vakantie tijd. Of de katten kunnen niet meer blijven op hun oude adres i.v.m. verhuizing, allergie van de kinderen etc. Maar ik heb nu echt een stop toegeroepen aan dit alles, want het moet wel leuk blijven en ik ben niet echt een opvanghuis. Natuurlijk heb je dieren waar je een speciale band mee hebt. Zo ook met de poes Rosa.Rosa is geboren in onze kledingkast toen wij nog in de woonunit woonden toen wij ons nieuwe huis lieten bouwen. Haar moeder, ook Rosa, was helaas na drie dagen dat zij geworpen had onder de auto gekomen. De buurman kwam in de unit om de zeggen dat hij helaas de kat van ons had geschept. Jullie begrijpen dat ik gauw naar de kat ging om te kijken of de dierenarts het beestje nog kon redden. Helaas toen ik op het punt stond om naar de praktijk te gaan was moeder poes al overleden. Ik heb gelijk weer de dierenarts terug gebeld dat ik niet met de moederpoes kwam , maar of hij wat had voor de 3 dagen oude kittens? Ik wilde toch proberen om ze groot te krijgen. Ik kreeg van de dierenarts speciale melk voor de kittens. Dit moesten zij om de 4 uur hebben. Dag en nacht. Ja, net als bij een baby. Wel waarschuuwde hij mij dat dit waarschijnlijk niet gaat lukken, want zo jong hebben ze het nog nooit zonder moeder overleefd. Ik ben van nature nog al een strever en wilde toch alles proberen. Eerst met een spuitje en toen met een poppenflesje en later met een baby flesje. Hier kunnen jullie zien hoe ik het altijd deed. Zittend op de grond en het was een heel gevecht.




Ze hebben het alle drie overleefd en jullie begrijpen wel dat ik met deze katten een hele sterke band heb. Eén is er verhuist naar vrienden van ons en de rode was op een dag opeens spoorloos.
Alleen Rosa 2 is nog hier. En dat is er één hoor. Zij luistert super naar haar naam en vind echt dat zij een streepje voor heeft. Vorig jaar heeft zij zelf een nestje gekregen. Gelukkig is alles goed gegaan en heeft zij zelf haar kittens opgevoed. Op onderstaande foto ligt Rosa heerlijk op schoot met haar rode broer.



Op onderstaande foto kunnen jullie zien dat Rosa erg nieuwsgierig van aard is.



Er is immers genoeg te beleven hier op de boerderij. ;-)

Groetjes van Annette

3 opmerkingen :

Marlieke zei

Mooi geschreven Annette! En ik kan me er zeker iets bij voorstellen. Wij hebben twee vogeltjes, op zich niets bijzonders, maar met één van hen, Pippi, hebben we al eens meegemaakt dat-ie zichzelf had opgehangen in een speeltje! Heel akelig; Pippi is voornamelijk groen en welke kleur touwtje zat er om haar nek; juist ja...groen! We hebben haar vast moeten houden (en dat vind ze verschrikkelijk) en het touwtje door moeten knippen! het idee dat we haar bijna kwijt waren geweet, is nog steeds vreselijk!

Leuk dat je dit stukje op je blog geschreven hebt!

RosesMarijke zei

Dat kan ik me heel goed voorstellen dat je gewoon heel veel van je dieren houd!!

en de foto's zijn ook heel mooi!!
Ik ben ook gek op onze kat!

Marley zei

Erg mooi geschreven Annette.. Prachtige foto's ook!!

Related Posts with Thumbnails