CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pagina's

zondag 6 februari 2011

Een super dag gehad.






  



Hallo allemaal,

Zoals ik jullie al gisteren vertelde zou ik vandaag naar een vakbeurs gaan in Arnhem. Wij hebben weer een dagje ontspanning gehad en vele bekenden gezien en natuurlijk de nodige nieuwe materialen.
Els en ik kwamen om 10.15 uur aan in de Rijnhal. Wat een rijen stonden er bij de kassa. Je levert een kaart in waar je gegevens opstaat zoals je naam, je adres, branche en KvK nummer. Ja, want anders kom je er echt niet in. Je ontvangt dan een kaartje wat aan een koord zit die je om je nek moet hangen.

Ik had enkele weken geleden de boxen van Kees gekocht waar precies mijn scrappapier in kan als ik een workshop of demo buiten de deur heb. Super handig. Helaas zijn er enkelen beschadigd aangekomen, maar geen probleem je ontvang zo weer nieuwe. De oude, die dus kapot zijn, had ik weer meegenomen om ze aan Kees terug te geven. Op de foto kun je zien dat met gemak je scrapvellen erin passen. Ook had ik de hangmappen erbij besteld, om daar mijn papier in dit geval van Marjolein netjes in op te bergen. Met de clipjes er boven is het erg overzichtelijk welk papier in de hangmap zit. Naast deze boxen heeft Kees veel meer soorten, maten en kleuren. Ga dus eens op zijn site kijken. Hij is straks ook op verschillende hobbybeursen te vinden. Dus als je van een opgeruimde hobbykamer of welke kamer dan ook houd, dan moet je zeker eens bij Kees kijken.

Toen wij onze handen weer vrij hadden van de boxen, begonnen wij aan ons rondje. Het eerste wat wij zagen was de stand van Papicolor. Een mooie stand net als hun website. Erg kleurrijk en wie zat daar? Juist Diny Sprakel. Altijd leuk om haar weer te zien en te spreken. Zij vertelde ons het verhaal dat er nu papier was in verschillende kleuren om te kleuren met de Copics of met de Derwent potloden.
Het zijn blokjes stempelkarton met daarin verschillende pastel kleuren. Als je namelijk stempelt is het papier meestal wit. Je kunt dit een kleur geven met je airbrush, maar je kunt nu dus ook dit papier gebruiken. Het zijn dus bloknootjes met verschillende kleuren in briefkaartformaat. Ik heb ze besteld, dus binnenkort zijn ze leverbaar in mijn webwinkel. Wij hebben van Diny enkele vellen gekregen om er vast mee te stoeien. Het mengen gaat veel beter vertelde Diny en als je een andere kleur gebruikt heeft dit natuurlijk ook invloed op de kleur van je Copics of Derwent potloden. Zij gaf ons ook een super tip die ik ook graag met jullie wil delen. Zij vertelde namelijk dat niet iedereen die mooie koffer van Copic heeft en dus wel eens enkele kleuren miste. Zij liet ons zien dat ze eerst de stempel inkleurde met de Copics en daarna ging zij met een Derwent potlood er over heen en eventueel met geurloos terpetine. In deze volgorde ging dat super en het resultaat was erg mooi. Ben ik blij dat mijn grote doos Derwent potloden niet verkocht is. Haha.                   

Diny kreeg het weer wat drukker aan haar tafel dus wij zijn maar weer verder gegaan. Ik wilde graag naar Betty, want die stond voor Kars met de Cricut Imagine op de beurs. Eind februari heb ik met dit apparaat bij Nellie Snellen een demo er mee, dus ik wilde natuurlijk hier alles over weten. Als het goed is komt a.s. dinsdag het apparaat bij mij binnen. Inderdaad had ik er al één, maar deze is weer teruggegaan wegens een software probleem. Als het goed is, is dit nu weer verholpen. Betty had voor deze demo een super overzichtelijk demo bord gemaakt. Dat is iets waar ik ook erg van hou, want met een demo bord laat je tijdens je demo namelijk dingen duidelijk zien wat je hier mee bedoeld tijdens je verhaal. Dus mijn demo bord komt er ook. Ook had Betty leuke voorbeelden gemaakt.  
Na dinsdag ga ik mij dus in de Imagine verdiepen voor mijn demo op 27 februari bij Nellie. Ben je in de buurt op deze dag in Sevenum (noord limburg) kom dan langs, zou ik erg leuk vinden.
 Daarna brachten wij een bezoek aan Annie Fransen. Voor mij ook een oude bekende. De dames Diny en Annie ken ik al jaren, vooral van de opleiding CPD en mijn schilderworkshops. Tevens hadden wij vaak producttrainingen bij de zelfde groothandels. Altijd super gezellig. Annie mocht vandaag demonstreren met de nieuwe machine Sizzix Clips.
Dit is een stans-snijmachine en je kunt hem vergelijken met de Cricut. Annie weet dat ik de Cricut freak van NL genoemd wordt, dus zij stelde veel vragen aan mij hoe dit bij de Cricut was, vergeleken met deze Sizzix machine? In grote lijnen lijkt het zeker op elkaar. Echter zijn er toch weer wat verschillen. De Sizzix werkt met een soort "gameboy" als toetsenbord. Daar zie je dus op wat je doet of kunt snijden. Ook de instelling van het papier staat er op, zoals speed, pressure en de verschillende plaatjes die je kunt snijden en op welk formaat.

Deze machine werkt ook met cartridges, maar er zit geen mogelijkheid op om hem te koppelen met je pc, zoals bijvoorbeeld de Design Studio. Maar goed, dit kan nog komen. De prijs voor de consument is echter wel veel lager dan wat je voor de Cricut moet betalen. Maar dit is toch heel persoonlijk en niet iedereen heeft een Cuttlebug, maar bijv. een Big Shot. Ook had Annie de koffer staan van Tim Holtz. Dit is een Cuttlebug op stroom. Vooral erg handig voor mensen die niet zo veel kracht hebben in hun handen.

Na een broodje te hebben gegeten zijn wij weer verder gegaan met onze ronde. Bij Jalekro hebben wij een workshop gedaan die Ilse Scheffer ons gaf. Een cupcake sleutelhanger. Erg leuk. Ook daar heb ik weer nieuwe materialen besteld en deze zullen binnenkort binnen komen. Toen kwamen wij Nellie Snellen tegen. Altijd leuk om haar weer te zien. Wij hebben het nog even over mijn Cricut demo gehad en zij heeft haar nieuwe ponsen en clearstampels laten zien. Oh, wat mooi. Vooral de jongens vind ik super. Ook deze komen er binnenkort aan. Ook had ik Kitty beloofd om even bij haar te komen kijken. Wij hebben haar nieuwste boekje gezien en die ziet er super leuk uit. Wij hebben nog even gezellig gekletst, maar zij heeft voor ons ook nog een doosje gemaakt en een envelop. Zo handig die Scor-Pal. Wij zijn dan ook erg blij met ons apparaat in cm. Ik gebruik hem zelf ook erg veel als ondergrond om op te werken, vooral de snijmat die er prima in past is super.
Even later viel mijn oog op stempels en dan vooral op hout. Persoonlijk vind ik dit veel beter werken dan clearstempels. Ik heb de catalogus meegenomen, want als ik stempels bestel wil ik dit rustig bekijken. Vooral de NL teksten zijn super mooi.
Bij de ingang kregen wij weer een bon voor een gratis soft ijsje. Lekker hoor. Dus voordat wij weer huiswaarts gingen zaten wij nog even lekker aan een ijsje. Om 18.30uur was ik weer thuis van een super leuke dag. Veel mensen gezien en gesproken. Begin september staat de volgende beurs hier gepland. Nu ga ik even met de benen omhoog, want dit voel je best wel.

Groeten van Annette

3 opmerkingen :

Geertje zei

Wat een super verslag Annette,
Heel leuk om te lezen.
En het lijkt mij nog mooier om er bij te zijn.
Maar je ziet denk ik te veeeeeel mooie hobby spullen.
En met een hoog heb gehalte.
Er komen steeds weer van die mooie dingen bij.
Maar helaas kan bruintje dat niet trekken.
Maar ja wensen moet je houden toch.


Groetjes Geertje,

Andrea zei

hoi Annette,
wat leuk om je belevenissen te lezen, ik had graag met je mee gewild hoor, heerlijk al die nieuwe spullen
je had het ook over de cricut imagine, maar heb je gezien dat er in april nog een andere cricut komt , daar kun je de cardridges van de gewone en de imagine in gebruiken, hij print niet, maar heeft een tourchscreen en zo ik het begrepen heb is je gypsy overbodig want dat kan je op de cricut doen, oke het is voor onderweg niet zo handig als een gypsy natuurlijk. ben heel benieuwd naar wat ie moet kosten straks
groetjes andrea

chantal zei

wat was het een leuke dag. Veel gezien en héu... veel gekocht dus. Ja dat is aantrekkelink als je het allemaal te zien krijgt op zo een beurs.
Liefs Chantal

Related Posts with Thumbnails